alltomdinhund

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Valpkurs lektion 3

Av alltomdinhund - 15 augusti 2012 02:01

Ja då var vi på valpkurs idag igen och det gick väldigt bra :)

Mycket bättre än sist till och med, och även då gick det ju bra.

Men nu var han såklart ännu mer lugnare och avslappnad i miljön eftersom det var andra gången. 

Han verkade till och med uttråkad ett tag medan vi körde en övning en och en och vi väntade efter att vi redan gjort vår, så han lade sig och halvsov nästan, haha. 

Vi tränade lite förbudsträning idag och den övningen kände jag i alla fall var väldigt nyttig då det blev lite variation, gentemot vad vi brukar köra. Så nu ska vi öva med den också även hemma. Den gick till ungefär att instruktören tog en boll i ett snöre och försökte locka med hunden, men då skulle jag se till så att valpen inte följer efter, genom att använda mig av ett förbudsord, tex Nej om han visar intresse för leksaken. Sen när han blir passiv och tittar upp på mig får han godis. 


Inkallningen, inga problem - kom som ett skott. Kommer som sagt bättre i andra miljöer än vad han gör hemma på gården, men så är det ju. Fick även beröm av instruktören under en förbudsövning, för att han var så fokuserad på att leka med mig trots massa andra hundar/människor omkring.


På vägen hem fick han gå lite/bäras lite, sen skvallrade vi  på en hund en gång också :)

När vi kom hem däckade Asterix direkt då vi kom innanför dörren, han gick raka vägen och lade sig. 

Vi beställde pizza till oss själva, det satt som en smäck vill jag lova!  Sen sov vi alla tre i cirka tre timmar (jag blir alltid så sjukt trött efter valpkursen, tar som fasen på en ju) och vaknade och så fick han kvällsmat, ensamträna lite och nu ska vi snart sova igen.... 


Nej nu ska jag dricka lite Ramlösa och spela lite SongPop.... haha.... Blir fler inlägg imorgon :)

Kramar!


 

Här är en bild på Asterix på valpkursen då han ser så jääääkla uttråkad ut xD

 
 
Linda

Linda

15 augusti 2012 08:52

Vad roligt att det går bättre och bättre gör er :-)
Hur gamla är Asterix nu?
Kram

http://lindageorgsson.bloggplatsen.se

alltomdinhund

15 augusti 2012 23:22

ja det är riktigt roligt att det går framåt, då man får som mest motivation att träna osv också :)
Han blir 16 veckor nu på fredag, så jaa stor kille! ;)

 
Anna

Anna

15 augusti 2012 12:15

Nyfiken, vad kom ni fram till på valpkursen som "tio belöningar förutom godis"?

http://softkittenwarmkitten.wordpress.com

alltomdinhund

15 augusti 2012 23:21

Vi pratade aldrig om det sen efter vi hade fått det i läxa. Jag trodde vi skulle diskutera det men icke :P Jag har dock iaf kommit på dessa 10 (förutom godis då såklart):

1. Rösten
2. Klappar
3. Gos/Kel
4 Social lek
5. Jaktlek
6. Kamplek
7. "Miljöbelöningar" (tex pinnar, kottar, leta spunk, gräva mm)
8. Frikommando (tex "varsågod")

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alltomdinhund - 5 december 2012 23:51

Jag håller inte till här längre :) Ser att det är många som kikar in här om dagarna. Men har en annan hemsida nu som ni finner HÄR Denna blogg kommer jag att ta bort! :) Så kika in där på hemsidan så ses vi där! Kram! ...

Av alltomdinhund - 1 september 2012 16:43

Nu kan ni nå oss på http://Psychotickitten.blogg.se     Den nya bloggen har olika kategorier, en för just bara Hund och en Allmänt; där jag skriver om allt möjligt helt enkelt; skola, filmer, livet, hälsa, mat, smink, mm mm. Kan vara allt möjli...

Av alltomdinhund - 28 augusti 2012 17:15

Gick rätt så bra för mig i skolan igår, orkar inte berätta alla detaljer nu men det gick bra som sagt.  Lite förvirrande i början bara med registrering och programinfo, vi hade fått lite otydlig information kring det men det löste sig till slut.  ...

Av alltomdinhund - 27 augusti 2012 01:15


Egentligen ska jag upp om några timmar! Kl 6 rättare sagt...  Men har ju alltid haft sömnproblem, sen jag var i yngre tonåren.Tåget till Borlänge går kl 7.22. Egentligen kommer jag vara där 1,5 timme innan jag ens behöver vara där men kan vara skönt ...

Av alltomdinhund - 23 augusti 2012 01:36

Hej alla!   Skrev ej igår, är alltid så himla trött efter valpkursen, är vi alla här hemma. Så vi somnar som stockar direkt efter maten.. Vi trivs bättre och bättre på valpkursen. Instruktören låter oss vara lite mer "fria" nu. Hon verkar h...

Presentation

Hejsan!

Välkommen till en renodlad hundblogg! Här skriver jag framför allt om olika tips och råd om allt som rör hundar, dagens ras, massa med tankar och åsikter och självklart om min egen hund Asterix.

Varmt välkomna hit!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer av i denna hundblogg?
 Tips om allt möjligt kring hundar
 Nyheter
 Hundraser
 Foder
 Hälsa
 Träning
 Mer om Asterix
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards