alltomdinhund

Alla inlägg den 22 juni 2012

Av alltomdinhund - 22 juni 2012 08:48

Igår vart vi äntligen i Ljusdal och hämtade hem vår nya familjemedlem! Allt har gått superbra, han är forfarande lite blyg ute men inomhus går det super med lek och allt. Han sover också som han ska, har inte behövt söva honom en endaste gång faktiskt (än så länge, hehe). Tror dock att han tycker att det är för varmt utomhus och det förstår jag, det tycker jag med, i alla fall när man bor så här dåligt till som vi   Vi bor i lägenhet ju, mitt i stan typ, och så har vi en liten skogsdunge här utanför oss som egentligen är perfekt till för valpar! Man kan leka kurragömma och allt där med valpen, tänkte ju jag då igår. Sen när vi kom dit med Asterix hade gräset som var nästan lika kort som på en fotbollsplan i april, nu blivit nästan upp till midjan högt!   Öööh hallå fästingar och huggormar typ?! Nej så det var riktigt tråkigt... Vi håller oss på gamla lilla fotbollsplanen intill så länge. Asterix går ändå inte långt ifrån oss än, han sitter mest ner i skuggan och biter på en kotte, typ.    Som sagt, är nog för varmt för honom.


Jag längtar tills vi ska flytta ut till Jimmys pappas sommarstuga nu under sommaren, vilket är om typ 2 veckor. Känns som en evighet men...  Att bo i stan när det är så här varmt är fasen inte kul, det är kvavt och man kan bara vara på den j*kla fotbollsplanen! Jimmys pappa bor ju vid en fors så det svalkar så skönt när man är där ute. Skogen är alldeles intill och vi har en stor trädgård att leka i. Första helgen ska vi till och med bo i stora huset, då Anders och hans familj åker iväg på semester så vi ska vakta huset och ta hand om katterna. Kommer bli superskönt för bussen in till stan går i princip utanför huset där och det tar kanske 15-20 min in.


Nej nu ska jag sluta prata om mitt negativa humör på staden och värmen och istället prata om något positivt såsom Asterix! Han sover bra och äter bra (igår var han lite kinkig med maten dock men går super nu. Har börjat blanda in hans nya foder, Sam's Field i hans gamla (typ 1/10 av maten är det nya) och han är ju smart den hunden kan jag säga....vet ni vad han gör....? Jo han äter först upp alla Sam's field foderkulor, liksom sorterar ut dem med tassen och äter upp sitt gamla sist. Hahaha kanske bevis på att han gillar sitt nya foder??  Matte blir glad iaf!


Nu bjuder jag på lite bilder på honom... Kanske inte de bästa bilderna, men vart något konstigt med kameran så ska ta bättre bilder senare  


         

Här är han nyfiken på vägen hem  


 

Hahaha har skrattat gott åt denna bilden hela dagen. Denna min gjorde han i morse och han ser ju totalt galen ut   



Nu får ni ha en trevlig midsommar allesammans... För det ska vi ha med ostbågar, lite öl och valpmys såklart!


Presentation

Hejsan!

Välkommen till en renodlad hundblogg! Här skriver jag framför allt om olika tips och råd om allt som rör hundar, dagens ras, massa med tankar och åsikter och självklart om min egen hund Asterix.

Varmt välkomna hit!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer av i denna hundblogg?
 Tips om allt möjligt kring hundar
 Nyheter
 Hundraser
 Foder
 Hälsa
 Träning
 Mer om Asterix
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards