alltomdinhund

Alla inlägg den 27 juni 2012

Av alltomdinhund - 27 juni 2012 23:30

Ibland lessnar jag otroligt mycket på folk, det gör vi alla, är väl en del av livet.

Lessnar även på mig själv ibland också faktiskt, men det är ju en annan femma det.


Men det är ju något speciellt med hundfolk. Jag älskar hundfolk, helt underbart att ha människor att prata med om precis samma intresse som man själv, finns nog inget bättre, MEN... när det kommer till diskussioner bland hundfolk så kan folk rent ut sagt vara otrevliga mot varandra.


Ok, kanske tar jag åt mig för mycket, kanske överdriver jag nu (ja jag har lätt för att ta åt mig saker och blir lätt ledsen/irriterad) men tycker det ofta råder otrevlig ton bland hundfolk i olika forum på Internet. Nu har jag inte så många kompisar som har hund, så nu syftar jag just på de där Internet-forumen.


Jag vet att det mycket väl också finns folk som vill hjälpa till på riktigt men sen finns det faktiskt också de som bara vill visa sig vara bäst. Jag förstår inte, hur orkar man ärligt talat.


Jag kan säga som så här att jag är en person som inte orkar lägga mig i så mycket vad andra hundägare gör, såvida det inte är uppenbart djurplågeri eller annat stort problem. Sen kan jag ge min åsikt också men jag håller en god ton så länge folk håller en god ton mot mig! Jag avskyr att bråka, bland det värsta som finns tycker jag.


Sen hur folk väljer uppfostra, träna mm med sin hund är helt upp till dem.

Frågar man dock mig om vad jag tycker om det ena och det andra så får man ett rakt svar. Men jag håller god ton. 

Något att tänka på faktiskt: Det sitter faktiskt en människa där bakom skärmen, en människa med känslor. En människa som kan bli sårad.


Lite tankar bara...


Kommer sen ett mer positivt inlägg om Asterix också, med nya fräscha bilder. 

Vill tacka er för era fina kommentarer. Blir så glad!   


Presentation

Hejsan!

Välkommen till en renodlad hundblogg! Här skriver jag framför allt om olika tips och råd om allt som rör hundar, dagens ras, massa med tankar och åsikter och självklart om min egen hund Asterix.

Varmt välkomna hit!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer av i denna hundblogg?
 Tips om allt möjligt kring hundar
 Nyheter
 Hundraser
 Foder
 Hälsa
 Träning
 Mer om Asterix
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards