alltomdinhund

Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Valpmys!

Av alltomdinhund - 11 juni 2012 08:07

Godmorgon på er!


Har ni saknat mig? Jag har inte varit aktiv här på några dagar nu, men det beror bla på att fotbolls-EM drog igång i fredags och jag äääälskar fotboll så jag och Jimmy var och städade, handlade mat och alkohol och satt bänkade framför TV:n! På lördagen åkte vi långt  och hälsade för andra gången på vår uppfödare och vår kommande valp ! Så nu ska ni få se en massa bilder på världens sötaste...  

Ett självklart val för mig har ju länge varit en Rottweiler eller en schäfer.... Och till slut kom vi fram till att rottweiler är det bästa! Jag vill tävla och träna, men samtidigt är jag noga med mentalitet och hälsa osv. Min valps föräldrar har bla fått jättebra på mentaltesten båda två, speciellt pappan har fått ett av de bästa resultaten i Europa, tror jag det var. Mamman har tävlat och tränat i lydnad med framgång. Och jag själv har planer på att tävla och träna i lydnad och spår! Sen om jag kanske öppnar upp ögonen för en annan träningsform återstår att se. Men just nu är jag inriktad på det!  


Asterix är just nu bara 6 veckor, han blir 7 veckor på torsdag, så nästa helg ungefär kommer han hem till oss! Behöver jag säga att vi längtar något så otroligt? 

Det blir toppen, för nu i sommar ska vi bo ute i stugan hos Jimmys pappa i skogen. 

Det är nära till underbar natur, det finns en stor trädgård, nära till buss in till stan, nära till miljöträning med även hästar och andra djur. 


 

Detta är vår Asterix! :) Är han inte bedårande... han är faktiskt en av de tuffaste och modigaste i flocken, haha... Han går gärna iväg på äventyr bla... :P




 

Här vinglas det fram, hehe!






       

Alla vill såklart ha uppmärksamhet!  


Man måste ju testa mattes smärtgräns  


Men mysa är vi också bra på 


Nu vill dem in igen xD



      


Och nu kommer fler bilder på enbart Asterix   


 

           


      

    Och här är en sista bild på Asterix och några av kullsyskonen! 

 


Nu ska jag äta lite frukost... Jimmy är och jobbar, så jag tänkte plugga och plocka lite här hemma, samt kommer ett inlägg om foder senare. Blir ett mer tydligare inlägg om vad ett bra foder ska innehålla...   Kika gärna in, ha en bra dag nu! Kramar! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alltomdinhund - 5 december 2012 23:51

Jag håller inte till här längre :) Ser att det är många som kikar in här om dagarna. Men har en annan hemsida nu som ni finner HÄR Denna blogg kommer jag att ta bort! :) Så kika in där på hemsidan så ses vi där! Kram! ...

Av alltomdinhund - 1 september 2012 16:43

Nu kan ni nå oss på http://Psychotickitten.blogg.se     Den nya bloggen har olika kategorier, en för just bara Hund och en Allmänt; där jag skriver om allt möjligt helt enkelt; skola, filmer, livet, hälsa, mat, smink, mm mm. Kan vara allt möjli...

Av alltomdinhund - 28 augusti 2012 17:15

Gick rätt så bra för mig i skolan igår, orkar inte berätta alla detaljer nu men det gick bra som sagt.  Lite förvirrande i början bara med registrering och programinfo, vi hade fått lite otydlig information kring det men det löste sig till slut.  ...

Av alltomdinhund - 27 augusti 2012 01:15


Egentligen ska jag upp om några timmar! Kl 6 rättare sagt...  Men har ju alltid haft sömnproblem, sen jag var i yngre tonåren.Tåget till Borlänge går kl 7.22. Egentligen kommer jag vara där 1,5 timme innan jag ens behöver vara där men kan vara skönt ...

Av alltomdinhund - 23 augusti 2012 01:36

Hej alla!   Skrev ej igår, är alltid så himla trött efter valpkursen, är vi alla här hemma. Så vi somnar som stockar direkt efter maten.. Vi trivs bättre och bättre på valpkursen. Instruktören låter oss vara lite mer "fria" nu. Hon verkar h...

Presentation

Hejsan!

Välkommen till en renodlad hundblogg! Här skriver jag framför allt om olika tips och råd om allt som rör hundar, dagens ras, massa med tankar och åsikter och självklart om min egen hund Asterix.

Varmt välkomna hit!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer av i denna hundblogg?
 Tips om allt möjligt kring hundar
 Nyheter
 Hundraser
 Foder
 Hälsa
 Träning
 Mer om Asterix
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards