alltomdinhund

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

30/ 6 - Planer för dagen!

Av alltomdinhund - 30 juni 2012 13:22

Tjena!


Har nytt veckoschema för Asterix, haha kanske har man fått spel eller så är det som så här att jag är överdrivet organiserad bara... Igår satt vi nämligen och utvärderade denna vecka punkt för punkt och Jimmy höjde några ggr på ögonbrynen o sa: "Seriöst, jag trodde du borde jobba med marknadsanalys istället..." Mao han tycker att jag är FÖR seriös!  Jag kan hålla med om att det låter lite roligt, för jag analyserar verkligen och diskuterar allt och antecknar, men jag själv tycker det är bra! Det är så jag funkar och jag gillar struktur! 


Vi ska precis som förra schemat göra det lite fint i photoshop sen lägger jag upp det här ikväll! 

Utvärderingen skippar vi den är alldeles för lång. Utvärderar ju ändå här på bloggen i princip löpande


Just nu sitter jag och väntar på mat, det blir pizza, guuud vad gott! Har inte ätit något sen igår kväll.

Asterix har lugnat ner sig nu efter att vi varit ute och lekt och busat. 

Haha lortbollen var helt blöt och fylld med gräs i pälsen när vi kom in! Så kul har vi när vi är ute! 

Lite skit skadar ingen, hehe!


I morse hade han ju TOKSPEL! Han har det VARJE morgon, då är han liksom pigg, utvilad och så har han gjort sina behov. Klart man mår bra då, eller hur? Tänk om jag och Jimmy också hade varit lika pigga, haha! 

Så på morgonen tar vi det alltid lugnt, ingen lek osv för han har redan spel och lek stissar upp honom ännu mer. 

Det blir mycket "Nej!" på morgonen och nervsammanbrott inombords vill jag lova. Man får bita sig i läppen x antal ggr! 

 


Nu är jag lite gladare än i morse i alla fall, regnet bara öste ner i morse men nu skiner solen igen och varmt är det! Hoppas det håller i sig hela dagen nu! Kommer bli toppen att miljöträna tror jag!  Första gången han lämnar sitt trygga kvarter så att säga och ger sig ut på äventyr.

Passar nog på att koppelträna antingen där i parken eller här ute i skogen sen.


Senare kommer  flera inlägg, däribland antingen "Dagens ras" eller tips/råd-inlägg!

Sommartips vore väl på sin plats! 


Bjussar på en bild från tidigare i veckan...

 



 
 
Anna

Anna

30 juni 2012 17:57

Kan du inte skriva ett inlägg om koppelträningen :)?

http://softkittenwarmkitten.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av alltomdinhund - 5 december 2012 23:51

Jag håller inte till här längre :) Ser att det är många som kikar in här om dagarna. Men har en annan hemsida nu som ni finner HÄR Denna blogg kommer jag att ta bort! :) Så kika in där på hemsidan så ses vi där! Kram! ...

Av alltomdinhund - 1 september 2012 16:43

Nu kan ni nå oss på http://Psychotickitten.blogg.se     Den nya bloggen har olika kategorier, en för just bara Hund och en Allmänt; där jag skriver om allt möjligt helt enkelt; skola, filmer, livet, hälsa, mat, smink, mm mm. Kan vara allt möjli...

Av alltomdinhund - 28 augusti 2012 17:15

Gick rätt så bra för mig i skolan igår, orkar inte berätta alla detaljer nu men det gick bra som sagt.  Lite förvirrande i början bara med registrering och programinfo, vi hade fått lite otydlig information kring det men det löste sig till slut.  ...

Av alltomdinhund - 27 augusti 2012 01:15


Egentligen ska jag upp om några timmar! Kl 6 rättare sagt...  Men har ju alltid haft sömnproblem, sen jag var i yngre tonåren.Tåget till Borlänge går kl 7.22. Egentligen kommer jag vara där 1,5 timme innan jag ens behöver vara där men kan vara skönt ...

Av alltomdinhund - 23 augusti 2012 01:36

Hej alla!   Skrev ej igår, är alltid så himla trött efter valpkursen, är vi alla här hemma. Så vi somnar som stockar direkt efter maten.. Vi trivs bättre och bättre på valpkursen. Instruktören låter oss vara lite mer "fria" nu. Hon verkar h...

Presentation

Hejsan!

Välkommen till en renodlad hundblogg! Här skriver jag framför allt om olika tips och råd om allt som rör hundar, dagens ras, massa med tankar och åsikter och självklart om min egen hund Asterix.

Varmt välkomna hit!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer av i denna hundblogg?
 Tips om allt möjligt kring hundar
 Nyheter
 Hundraser
 Foder
 Hälsa
 Träning
 Mer om Asterix
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards