alltomdinhund

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av alltomdinhund - 11 juli 2012 20:17

Ja hmm hundsport...

fattar inte riktigt vad det är menat att man ska skriva här då, haha?


Okej får väl vara kreativ då! ^^ 



Jag är en lydnadsnörd och tycker om effektivitet. Så lydnad är nummer ett bästa hundsporten tycker jag!

 



 Sen tycker jag spår och sök är jättekul, framför allt viltspår. 

Kantarellsök verkar också vara sjukt kul. Det har jag dock aldrig testat så det får vi banne mig göra sen.


Har även öppnat upp ögonen för skydd och ska ringa en snubbe vi fick tag på på en av brukshundklubbarna i närheten som håller i det. Ska ringa och höra om man får kolla lite på några träningar och om lite tips osv. 

Skadar ju inte liksom. Man kan inte mer än att utmålas som ett pucko så världen går ju inte under i alla fall  


Ja nu har jag talat om vilka hundsporter jag tycker om...

Nu kan jag inte alla heller men de jag inte gillar är väl då agility, det är inte min grej nej.

Lite för spralligt för min del och sen så är en rottweiler ingen agilityhund, säger nog sig självt haha...

 

Tycker detsamma om freestyle i princip, inte min grej.

Kan inte riktigt sätta fingret på det men kanske har med min personlighet att göra vad vet jag.

Dock är agility och freestyle väldigt roligt att kolla på tycker jag men vill inte utöva det 



Presentation

Hejsan!

Välkommen till en renodlad hundblogg! Här skriver jag framför allt om olika tips och råd om allt som rör hundar, dagens ras, massa med tankar och åsikter och självklart om min egen hund Asterix.

Varmt välkomna hit!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer av i denna hundblogg?
 Tips om allt möjligt kring hundar
 Nyheter
 Hundraser
 Foder
 Hälsa
 Träning
 Mer om Asterix
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards