alltomdinhund

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av alltomdinhund - 21 juli 2012 00:45

Hur är du som hundägare?

Bestämd, envis, sprallig och målinriktad.



Vad är hund för dig?

En hund!



Hur ser en bra dag ut?

När Asterix sover bra, lyssnar fint på inkallning och är allmänt glad!



Skulle du låta någon annan träna din hund?

Nej, varför skulle jag?



Vad är dina mål med hund?

Oj, har inte bara ETT mål så att säga. Men det främsta målet är att vi ska träna och tävla i framför allt lydnad och spår. Sen ska vi se om han lämpar sig som skyddshund också!



Negativt med hund?

Man blir ju lite låst emellanåt och livet förändras ju en hel del. Man kan inte göra alla saker man gjorde förr, man måste planera betydligt mer. Men för mig finns inget liv utan hund!



Vart sover din hund?

På nätterna: I vår säng med oss, på dagarna: oftast på golvet. 



Hur ofta rastar du?

Just nu efter sömn, mat och intensiv lek. Blir cirka 1-2 ggr/timme.



Får hunden vara fri på promenad?

Beror på vart vi befinner oss. Men vi går ändå inga promenader nu, så ja han är fri nästan hela tiden!



Hur många timmar på en dag är din hund ute?

Ingen aning. Tänker inte räkna heller, alldeles för jobbigt.. 



Brukar ni besöka rasthage?

Vi har inte gjort det än, men det blir garanterat det i framtiden!



Hur många hundkompisar har din hund?

2! Två rottisar faktiskt. Chaco och Clara. Får förmodligen en till, en staffe, och det räcker gott och väl! 



Hur ofta lämnas hunden ensam?

Inte alls just nu förutom ensamträningen då! Går ut i 1-2 min med sopor mm.



Skäller den och blir allmänt orolig när den lämnas ensam?

Nej det tycker jag  väl inte. Piper/blir lite orolig ett tag sen lugnar han ner sig!



Gillar din hund att åka bil?

Jag har inte märkt att han har problem med det iaf.



Lämnas hunden utanför affären?

Aldrig. Kommer aldrig att ske heller! Olyckor kan inträffa samt finns det hundtjuvar och även hundrädda personer! 



Lämnas hunden i bilen?

Det skulle jag inte heller göra. Definitivt inte när det är varmt, men även här: det finns tjuvar som kan slå sönder glaset!



Går din hund på dagis?

Nej. Det är han inte i behov av.



Litar du på din hund?

Haha eh nej. Det gör jag verkligen inte, han är valp och ett djur med instinkter.



Är din hund väluppfostrad?

För att vara valp tycker jag han är rätt duktig på att bete sig, men långt ifrån gällande allt än, så jag kan inte säga att han är väluppfostrad än för han är inte "färdig" så att säga!



Kan du utan problem klippa klorna på hunden?

Nej, vi jobbar på det. Klipper en klo om dagen osv!



Borstar du hundens tänder?

Inte än, han får lite tuggben för tandhygien ist, och det har gett goda resultat kring andedräkten iaf. Borsta tänderna ska vi dock börja med då han blir mer van vid att jag rör vid hans mun.



Är din hund rädd för något?

Inte vad jag märkt!



Hur är din hund i hundmöten?

Inte varit med om något riktigt hundmöte än då vi ej går promenader. Men de hundar vi träffat; ja lite misstänksam till en början men sen har det gått jättebra! 



Är din hund rädd för raketer?

Vet ej. Åska bryr han sig iaf inte om!



Vill du utöka er flock och i så fall varför?

Nej inte nu! Han ska bli vuxen först. Varför skulle jag inte? Frågar du mig så kan man ha så många hundar som får plats i sängen, hehehe. Jag ska definitivt ha fler hundar samtidigt senare!


Går ni hundkurser?

Vi har inte gjort det än, men valpkursen börjar om 2 veckor ungefär! 



Kan du tänka dig ett liv utan hund?

Kommer inte på fråga.

Presentation

Hejsan!

Välkommen till en renodlad hundblogg! Här skriver jag framför allt om olika tips och råd om allt som rör hundar, dagens ras, massa med tankar och åsikter och självklart om min egen hund Asterix.

Varmt välkomna hit!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer av i denna hundblogg?
 Tips om allt möjligt kring hundar
 Nyheter
 Hundraser
 Foder
 Hälsa
 Träning
 Mer om Asterix
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards