alltomdinhund

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av alltomdinhund - 20 juli 2012 22:31

A och O för mig är att hundrasen jag väljer är förarvänlig och arbetsvillig!

Behöver inte vara jättemycket krut i den men det ska vara kul att jobba 

Också en fördel om den är lättlärd men ändå lite utmanande så att säga så1

Behöver inte älska allt och alla den träffar, får gärna vara lite vaktig men inte elak mot någon!



Jag tänker också på fysiska egenskaper här, vill ha en hund som ska orka motionera en del sen som vuxen.

Skogspromenader, klövjeväska, jogging, simning mm...


Så känns ju som att en rottis är en självklar hund för mig 

Även schäfer och Tervueren, tycker om de raserna också väldigt mycket!




Av alltomdinhund - 20 juli 2012 18:35

Lite OT inlägg nu ja, men är bara tvungen för jag kokar just nu!!!


Ja jag säljer ju gammal kurslitteratur på nätet via en sida som heter kurslitteratur.se, och privatpersoner som vill köpa mejlar en och "beställer" boken genom att betala in det den kostar samt frakten och så fort jag får in pengarna på kontot skickar jag boken. 


Häromdagen mejlade en person mig och frågade om hon kunde köpa ett antal böcker, och det gick bra ju.

Sen efter ett tag ringde hennes pappa mig och sa det att han skulle ändå förbi Gävle dagen därpå så han erbjöd sig hämta böckerna då samt betala "paketpris" på 1400 kr. Det gick jag med på!


Dagen efter pratade jag med honom igen och då skickade han sin chaufför till att hämta böckerna och sa att han även skulle ge mig pengarna. Chauffören kom och hämtade böckerna men sa att han hade glömt plånboken hemma. 

Okeeej.... tänkte jag. Han verkade trevlig osv så jag köpte väl det han sa... 

Han sa att han sätter in pengar på mitt konto direkt då han kom hem på kvällen, om jag gick med på det-

Jag är ju så himla blåögd såklart så ja ja ggick ju med på det, varför inte liksom, man tror ju alltid gott om alla till en början rent instinktivt, eller hur? Skrev ner kontonumret mm.


Inga pengar på kontot på kvällen, tänkte han kanske har en annan bank än Nordea så då brukar det ta en dag.

Inga pengar nästa dag på kvällen heller.

Då smsade jag pappan till tjejen som skulle ha böckerna och frågade om det blivit något missförstånd mm.

Men han fattade typ inte vad jag pratatde om oc hblev förvånad o tyckte det var dålig stil av chauffören mm. Så han sa att han skulle ringa honom direkt. 

Tog typ 4 timmar innan jag fick något "svar" kring det hela, då hade chauffören smsat mig och skrev att han hade kommit hem 22 igår kväll och att han satte in pengarna kl 6 i morse och att jag skulle ringa om jag ej fått dem mm.

Jag skrev att det kunde ta någon dag om han inte har Nordea, men idag har jag fortfarande inte pengarna! 

Brukar ta EN dag, inte mer än så!

SUCK Alltså jag är så himla less för jag behöver verkligen pengarna, men sen också av ren PRINCIP.... det är ju MINA pengar och det var rätt många böcker jag sålde...


Sen tycker jag bara att de ställer till det hela tiden, gör ju bara pannkaka och ännu mer kaos av allt att de hela tiden ska vela. Fattar inte varför pappan bara satte in pengarna direkt istället för att vela?


Vad har jag lärt mig av detta då? 

Ja att inte lita på människor, kommer garanterat inte sälja något på det här viset mer! 

Vilken idiot jag är! 

Får faktiskt skylla mig själv till stor del.


Nu kommer jag säkert få pengarna... ska ringa honom senare ikväll igen och fråga vad som händer, men ÄNDÅ....

VÄLDIGT irriterande!

Presentation

Hejsan!

Välkommen till en renodlad hundblogg! Här skriver jag framför allt om olika tips och råd om allt som rör hundar, dagens ras, massa med tankar och åsikter och självklart om min egen hund Asterix.

Varmt välkomna hit!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer av i denna hundblogg?
 Tips om allt möjligt kring hundar
 Nyheter
 Hundraser
 Foder
 Hälsa
 Träning
 Mer om Asterix
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards